fbpx
Zimple - KUMPPANISI MYYNNIN ja markkinoinnnin YHTEISPELISSÄ

Nordic ID Oyj – miksi Dynamics vaihtui Pipedriveen?

Toiminnalliset hyödyt

Kun CRM-projekti käynnistetään, se on loistava hetki myös tarkastella myynnin prosesseja. Näin tehtiin myös Nordic ID:llä. Zimplen konsulttien vetämät puolen päivän työpajat auttoivat asiakasta pilkkomaan myynnin prosessit järkeviin paloihin. Työpajoissa pohdittujen asioiden pohjalta muodostettiin uudet prosessit ja pelisäännöt Nordic ID:n kansainväliselle myyntiorganisaatiolle. Kun samat prosessit pystyttiin myös luomaan Pipedriveen ja samalla automatisoimaan useita vaiheita, oli lopputulos juuri asiakkaan tarpeiden mukainen myyntiputki.

Nordic ID:llä on tarve seurata tuotteiden myyntiä sekä rakentaa myyntiennusteiden pohjalta tuotteiden menekkiennusteita. Vanha Dynamics CRM ei tarjonnut hyviä työkaluja tuotteiden ylläpitoon ja niiden liittämistä käynnissä oleviin keisseihin. Nyt tuotteet ovat ajettuna Pipedriveen ja valmiina myytäviksi.

Nordic ID halusi myös rakentaa myynnille näkymän eri projektitoimitusten tilanteeseen. Prioriteetiltaan tämä tarve ei voittanut normaaleja liidituotannon tai myynnin johtamisen työkaluja, mutta tulemme seuraavassa vaiheessa tuottamaan Nordic ID:n myyjille tarkoitetun tuotantovaiheiden seurantamahdollisuuden. Tämän ratkaisemiseen on muutama vaihtoehto, kuten Jira-integraatio. Ensisijaisesti keskityimme tuottamaan jo edellä mainitun tuotemenekin ennustamisen erillisellä sähköpostiraportilla, jotta se tukisi myynnin ja tuotannon välistä kommunikointia.

Tehoja markkinointiin saatiin yhdistämällä Pipedrive ja asiakkaan nykyinen markkinointiautomaatiotyökalu Active Campaign. Nordic ID:n markkinointiautomaatioratkaisut ovat huippuunsa viritettyjä, joten pystyimme keskittymään ensisijaisesti Active Campaignin ja Pipedriven kontaktien synkronointiin sekä erilaisten SQL (Kuumien)-liidien tuomiseen suoraan Pipedriveen myyjien aktiviteeteiksi. Tämän ansiosta markkinoinnin ja myynnin välinen kommunikaatio on entistä virtaviivaisempaa Nordic ID:llä ja vaatii merkittävästi vähemmän manuaalista työtä kuin aiemmin.

Taloudelliset hyödyt

Investointi Pipedriveen maksaa todistetusti itsensä takaisin nopeasti. Nordic ID:n Dynamics-toimittaja laskutti ylläpidosta sekä tukipalveluista noin 400 euroa kuukaudessa. Lisäksi Nordic ID:llä oli käytössä Dynamics Enterprise -lisenssit, joiden kuukausihinta on 80,10 euroa /käyttäjä/kk, kun Pipedrive-lisenssien hinta on 49,90€ /käyttäjä/kk.

Nordic ID:llä on CRM käyttäjiä 18, joten lisenssien osalta Nordic ID säästää 543,60 €/kk, mikä tekee vuositasolla reilut 6500 euroa. Kun mukaan otetaan myös erillinen ylläpito- ja tukipalvelumaksu (jota meillä Zimplellä ei ole), säästö on yli 11 000 euroa vuodessa.

Zimple käyttöönottoprojekti

Nordic ID:n Palvelut ja ratkaisut -liiketoiminnan johtaja Juuso Lehmuskoski osasi arvata, että muista CRM-järjestelmistä voisi saada merkittäviä kustannussäästöjä lisenssien osalta sekä toiminnallisia hyötyä. Pelkona kuitenkin oli, että CRM-projekti on niin suuri sekä euroissa että työn määrässä mitattuna, ettei selkeästi kasvussa olevan yrityksen kannattanut uhrata sellaiseen aikaa.

Zimplen konsultti sai kuitenkin vakuutettua Juuson siitä, että projekti pystytään hoitamaan ketterästi sekä erittäin kustannustehokkaasti. Zimplen tarjoamat käyttöönottopalvelut ovat kiinteästi hinnoiteltuja ja riippuvat asiakasyrityksen käyttäjien määrästä. 

“Mielestäni taholla, joka ottaa asiakkaalle käyttöön SaaS-palveluita, pitää olla munaa antaa palvelustaan kiinteä hinta. Lisäksi pitää pystyä lupaamaan asiakkaalle paitsi järjestelmän mukanaan tuomat hyödyt, myös ketterän ja joustavan lähestymistavan erilaisten käyttöönotossa havaittujen muutosten hallintaan.” – Juho, COO, Zimple.

Zimplen käyttöönottoprojektista Nordic ID:lle laskutettiin 5890 euroa. Käyttöönottoprojekti on siis  maksanut itsensä takaisin alle puolessa vuodessa ja säästöjä syntyy jo heti ensimmäisenä vuonna lähes 6000 euroa. Voit tutustua kiinteään hinnastoomme ja palvelupaketteihimme täältä.

Jos teidän organisaatiolla on tarvetta uudelle innovatiiviselle CRM-järjestelmälle sekä ketterälle konsultointitalolle, ota yhteyttä!

 

Jaa artikkeli

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Soita 000 000 0000