fbpx
Zimple - KUMPPANISI MARKKINOINNIN JA MYYNNIN YHTEISPELISSÄ

Pipedriven käyttöönotto zimppelisti

Zimplen tarjoama Pipedrive on yksi maailman suosituimmista CRM-järjestelmistä. Mutta miten CRM otetaan käyttöön ja miten sen avulla tehostetaan myyntiprosesseja jo muutamassa viikossa? 

Markkinoiden kuumin CRM-järjestelmä, Pipedrive 

Pipedrive CRM-järjestelmä on asiakashallintajärjestelmä, joka tehokkaasti hyödynnettynä tarjoaa työkaluja niin olemassa olevien asiakkaiden hallintaan kuin potentiaalisten asiakkaiden tunnistamiseen ja uusien asiakkaiden hankintaan. Ennen kaikkea Pipedrive tarjoaa alustan koko myyntiprosessin hallintaan ja nostaa diilien klousaamisen uudelle tasolle. 

Myynnin ammattilaisten itsensä suunnittelemassa intuitiivisessa Pipedrivessa on otettu huomioon ensisijaisesti myyjien tarpeet. Sen käyttöönotto on helppoa, mutta parhaisiin myyntituloksiin päästään ottamalla käyttöön monipuolisen CRM-järjestelmän täysi potentiaali. Ja tässä kohtaa kuvaan astumme me.  

Pelkän softan lataaminen ei tietenkään vielä takaa myyntitiimin menestystä ja siksi me Zimplellä haluamme mahdollistaa uusille asiakkaillemme CRM-järjestelmän vaivattoman käyttöönoton lisäksi parhaat tavat jokaisen myyntitiimin myyntiprosessin hallintaan ja tulosten ennustamiseen sekä seurantaan. Tarjoamme asiantuntijapalveluita myös vanhoille Pipedriven käyttäjille, jotka haluavat tehostaa myyntiprosessejaan ja saada enemmän irti CRM-järjestelmästään.

Zimplen pakettivaihtoehdot Pipedriveen

Zimplen kautta on mahdollista ostaa Pipedrive-järjestelmä samaan edulliseen hintaan kuin suoraan Pipedrivelta. Mutta me Zimplellä tarjoamme asiakkaillemme lisäksi suomenkielistä tukea ja konsultointia kaikissa Pipedriveen liittyvissä kysymyksissä.  
 
Olemme rakentaneet asiakkaillemme neljä Pipedrive-pakettia, joiden avulla CRM-järjestelmän ostaminen ja käyttöönottaminen on tehty todella vaivattomaksi. 
 
Paketit on räätälöity käyttäjien lukumäärää silmällä pitäen, ja jokaiseen pakettiin sisältyy sekä Pipedrive-järjestelmä että sen käyttöönoton konsultointi. Valmiiden pakettivaihtoehtojen lisäksi voimme kustomoida myös yritysten yksilöllisiä tarpeita vastaavia käyttöönotto- ja/tai konsultointiratkaisuja.  

Pipedriven käyttöönottoprosessi on simppeli 

Pipedriven käyttöönotto Zimplen kanssa on nopeaa ja helppoa. Varsinainen käyttöönottovaihe kestää tyypillisesti vain noin kahdesta neljään viikkoa, jonka aikana CRM räätälöidään vastaamaan kunkin asiakasyrityksen toiveita ja tarpeita. Tämän jälkeen myyntitiimi saa uuden järjestelmän käyttöönsä.  
 
Käyttöönotto itsessään ei tarkoita ainoastaan softan asentamista ja liittymän käytön opastusta, vaan kyse on huomattavasti syväluotaavammasta projektista, jolla pyritään saamaan järjestelmästä yrityksen myyntivoittojen kannalta maksimaalinen suorituskyky irti. Kannattavien myyntiprosessien luominen, sopivien työkalujen integroiminen järjestelmään ja yrityksen tavoitteiden kannalta oleellisten raportointi- ja seurantatoimenpiteiden generoiminen edellyttävät, että Zimplen konsultit tutustuvat asiakasyrityksen nykyisiin käytänteisiin, myyntiprosesseihin, -strategioihin ja -tavoitteisiin. 

Entä sen jälkeen? 

Mutkattoman käyttöliittymän oppiminen visuaalisine myyntiputkineen ja raportteineen on nopeaa, mutta uuden CRM-järjestelmän mukanaan tuomien toimintatapojen muutosten ja uusien asioiden perinpohjainen sisäistäminen vie myyntitiimiltä ymmärrettävästi hieman pidemmän aikaa.  
 
Myyntitiimi ei kuitenkaan jää uuden CRM-järjestelmänsä ja uusien käytänteidensä kanssa yksin, sillä käyttöönottoprosessiin varataan yhdessä Zimplen kanssa kaiken kaikkiaan noin kolme kuukautta. Tänä aikana pystytään varmistamaan, että järjestelmän käyttö tukee myyntitiimin tavoitteita ja käytössä ovat jokaiselle tiimille parhaiten soveltuvat työkalut.  
 
Muutaman ensimmäisen kuukauden aikana voidaan tehdä hienosäätöä, kun järjestelmän käyttö on saatu osaksi myyjien ja myyntijohtajien päivittäistä arkea. Ensimmäisten kuukausien aikana syntyykin yleensä uusia ideoita ja toiveita järjestelmän käyttöön liittyen, ja niitä voidaan yhdessä Zimplen konsulttien kanssa jatkojalostaa.  
 
Zimplen konsultit vastaavat prosessin aikana kaikista tarvittavista toimenpiteistä varsinaisesta käyttöönotosta dokumentointiin ja ovat mukana ideoimassa myyntiprosessiin liittyviä uudistuksia. Konsultit huolehtivat, että uuden järjestelmän ja/tai uusien toimintatapojen omaksuminen on miellyttävää ja ennen kaikkea sujuvaa. Myös myyntijohdon tulee varata riittävästi aikaa projektiin, jotta voidaan varmistaa, että CRM vastaa parhaalla mahdollisella tavalla heidän tarpeitaan. 

Hyödyllisen datan tuominen

Uuden CRM-järjestelmän käyttöönoton yhteydessä tulee huomioida myös datan käyttäminen. Miten järjestetään esimerkiksi olemassa olevan datan sijainti, sen mahdollinen siirtäminen uuteen järjestelmään tai vanhentuneen datan puhdistaminen sekä tietenkin uuden datan kerääminen? 

Zimplen asiantuntijat arvioivat aina tapauskohtaisesti kannattaako vanhaa dataa tuoda uuteen järjestelmään ja auttavat tarvittaessa tiedon siirtämisessä.  

Zimple toimii myös yhteistyössä ohjelmistoyritys Vainun kanssa, joka etsii luotettavista yritystietokannoista dataa, jolla voitaisiin rikastaa Pipedriven CRM-järjestelmään tuotuja tai syötettyjä tietoja. Vainun integroimisen avulla voidaan täydentää joko jo olemassa olevia asiakastietoja tai tuoda kokonaan uutta tietoa uusien potentiaalisten asiakkaiden löytämiseksi. Integraation ansiosta uusi data tuodaan Pipedriveen automaattisesti ja tiedot ovat aina ajan tasalla.  

Perustietojen lisäksi Vainu tuottaa dataa esimerkiksi yritysten sisällä tapahtuvista muutoksista, jotka voivat toimia signaaleina Pipedrivea ja Vainua käyttäville myyjille potentiaalisen asiakkaan löytymisestä. Vainun yritysdatan avulla myyjät voivat kontaktoida potentiaaliset asiakkaat juuri oikeaan aikaan. Aiheesta voit lukea lisää artikkelistamme Pipedrive ja Vainu – Yhdessä parhaisiin tuloksiin.

Datan puhdistaminen Vainun avulla

Uuden datan tuomisen lisäksi on tärkeää huolehtia myös jo olemassa olevasta datasta ja pitää se ajan tasalla. CRM-järjestelmässä lojuva vanhentunut tai muulla tavoin virheellinen tieto asiakasyrityksistä ja kontaktihenkilöistä aiheuttaa helposti väärinkäsityksiä, eikä sellaista tietoa tietenkään kannata siirtää uuteen järjestelmään. Vanhentuneen tiedon valossa myyjät saattavat vaivata aivan vääriä henkilöitä aivan turhaan, ja pahimmassa tapauksessa kauppoja menee sivu suun.

Asiakastietoja tulisikin päivittää säännöllisesti käymällä tietoja läpi ja korvaamalla vanhentuneet tiedot uusilla sekä poistamalla virheellinen data järjestelmästä. Manuaalinen datan läpikäyminen on tietenkin todella työlästä ja hidasta. Etenkin kun otetaan huomioon, että kyse ei ole kertaluontoisesta läpikäymisestä, vaan dataa tulisi päivittää säännöllisesti.  
 
Vainu tarjoaa onneksi ratkaisun tähänkin ongelmaan. Vainu käy automaattisesti läpi CRM-järjestelmässä olevia tietoja säännöllisin väliajoin. Se etsii jatkuvasti uutta yritystietoa, vertaa sitä Pipedrivessa olevaan tietoon ja korjaa tiedot myyntitiimin puolesta. Vainun ansiosta pystytään keskittymään juuri oikeiden henkilöiden ja yritysten kontaktoimiseen. 

PipedriveZimplen omien projektien hallinnassa

Myyntiprosessien hallinnan ja asiakastietojen ylläpitämisen lisäksi monipuolista ja erilaisiin tarpeisiin helposti muunneltavaa Pipedrivea voidaan soveltaa myös muiden projektien hallintaan. Zimple on elävä esimerkki tästä, sillä me käytämme myyntiprosessien hallintaan suunniteltua CRM-järjestelmää myös omissa asiakasprojekteissamme.  
 
Vaikka käyttöönotto- ja konsultointiprojekteissamme ei suoranaisesti olekaan kyse myyntiprosessista, muistuttavat ne kuitenkin toisiaan yllättävän paljon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kun asiakkaamme tilaa meiltä Pipedriven CRM-järjestelmän, viemme projektin maaliin hyödyntäen itsekin Pipedrivea.
 
Meillä tämä Pipedriven käyttöönotto- ja konsultointiprojekti etenee “myyntiputkesta” sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen projektiputkeen, josta se otetaan työn alle. Projektin omistajaksi merkitään konsultti, joka vastaa Pipedriven toimitusprojektista asiakasyrityksellemme. Projektista muodostuu Zimplen konsulteille erilaisia aktiviteetteja sen mukaan, miten prosessi etenee, aivan samaan tapaan kuin myyntiprosesseissakin.
 
Pipedrivea hyödyntäen myös me pystymme tarjoamaan asiakkaillemme sujuvan ja miellyttävän käyttöönottoprosessin, sovituista aikatauluista kiinni pitäen.

Etsitkö myyntitiimillesi uutta CRM-järjestelmää, joka helpottaa ja tehostaa myyntitiimisi työtä merkittävästi? Tai haluatko varmistaa, että hyödynnät tutun Pipedrive-järjestelmän koko potentiaalin?



Jaa artikkeli

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Soita 000 000 0000